بلوچ گلزمین ءِ جارچین

 

 وش آتکے

|

 Download Balochi Font and view Balochi text uniquely 

| گوانک ٹیوب | لبزانک | نبشتانک | سرتاک

|

17 June، 2008

مغربی بلوچستان: سراوانءَ إیرانی وزارت إنصافءِ ھندی سروک کشگ بیت

 
بلوچستانءِ شھرستان سراوانءَ إیرانی وزارت إنصافءِ نادینتگین کمکار دو موٹر سائیکل سوارانءِ تیرانءِ آماچ و جاہ پہ جاہ بیران بیت۔

بی بی سی فارسی و ایرانءِ سرکاری حال رسینوکین بنجاھان شنگ بیتگین حالانءِ ردا إبراھیم کریمی نامین إے کارمند سراوانءِ بنجاهی کورٹءِ بهر 101ء سروک بیتگ۔ آئی دوشنبہءِ بیگاہءَ نزیک کلاک 2 راه رواجی دو موٹرسائیکل سوارانءِ تیرانءِ آماچ بیتگ۔

واکانءِ گشگءِ ردا أنگت زانگ نہ بیت کہ کشوک کے أنت، ألبت شک إنت کہ جنداللہءِ دست ھور بہ بیت۔

http://balochinews.blogspot.com/

 

 

http://www.bbcpersian.com

15:18 گرينويچ - دوشنبه 16 ژوئن 2008 - 27 خرداد 1387

کشته شدن یک مقام قضایی در سیستان و بلوچستان

معاون دادگستری شهرستان سراوان در استان سیستان و بلوچستان توسط دو موتور سوار و با شلیک گلوله کشته شده است.

ابراهیم کریمی، معاون قضایی دادگستری شهرستان سراوان و رئیس شعبه 101 دادگاه جنایی و دادرسی دادگاه انقلاب این شهرستان، روز دوشنبه، (27 خرداد) حدود ساعت 2 بعدازظهر در خیابان هدف حمله دو فرد ناشناس مسلح قرار گرفت و بلافاصله درگذشت.

به گفته ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان، ضاربان از صحنه فرار کرده و نیروهای انتظامی هنوز موفق به دستگیری آنها نشده اند. او همچنین گفت هویت ضاربان هنو مشخص نیست.

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این ترور را بر عهده نگرفته است، اما آقای حمیدی به خبرگزاری ایسنا گفت: "شاید این ترور به دلیل دستگیری و تحویل گروهک تروریستی مالک به كشور صورت گرفته باشد كه تلاش ها همچنان برای دستگیری این افراد ادامه دارد."

اشاره آقای حمیدی به گروه جندالله به رهبری عبدالمالک ریگی است که تاکنون مسئولیت موارد متعددی از گروگانگیری ها و حملات مرگبار به افراد نظامی و غیرنظامی را در جنوب شرق ایران پذیرفته است. این گروه هدف خود را احقاق قومی اقلیت سنی مذهب بلوچ ایران اعلام کرده اما مقامات ایرانی جندالله را تحت حمایت آمریکا و مرتبط با شبکه القاعده می دانند.

دولت پاکستان روز شنبه 16 نفر از اعضای گروه جندالله از جمله برادر عبدالمالک ریگی را تحویل دولت ایران داد.

پنج شنبه شب گذشته نیز افراد مسلح ناشناس با حمله به یک پاسگاه انتظامی در بخش سراوان، 16 مامور ایرانی را گروگان گرفتند. دولت ایران در این مورد نیز گروه ریگی را مظنون اصلی می داند و تصور می کند مانند بعضی از موارد پیشین این گروگان ها به پاکستان منتقل شده باشند.

همچنین صبح روز دوشنبه یکی از اعضای این گروه به نام علیرضا براهویی معروف به عبدالله در شهر زهدان اعدام شد.